Kalas

Igår var vi på kalas hos min kusin för att fira hennes dotter som fyllde 3 den 7 februari. Nästan hela släkten va där så det va massor med folk men jag hade så kul! Älskar min släkt för det är verkligen en kul blandning av människor. 
Lillan höll humöret större delen av tiden men blev såklart trött och hungrig ett par gånger men det löste vi lätt. Tycker även hon har börjat bli lite mammig, men enligt en app är det för hon eventuellt har gått in i en ny fas, fast man ska inte alltid tro på sånt heller. Men lite mer mammig var hon på kalaset i alla fall.
Vi satt mest och pratade tycker jag, va ju som sagt en del så svårt att göra annat. Jag och Ellir hade tänkt åka hem till mamma efter kalaset för hon åkte ändå med oss, men Leo följde med mig för han ville leka längre så jag satt i soffan med några i släkten och kollade på melodifestivalen (som typ va ännu sämre denna veckan?) och sen när alla sjungit klart gjorde vi oss redo för att åka hem och då va vi så trötta så vi lämnade bara av mamma och åkte hem. 

Tycker det är kul när alla samlas såhär vilket inte händer så ofta, förutom denna månad. Förra helgen va det kalas för en kusin, och så kalaset igår då, och sen blir det dop nästa helg, sen är det paus en helg för efter det är det kalas för en kusin som fyller år idag. Fullt upp med andra ord! Men kul :) Den som saknades igår va My och det är lite trist när det är en person mindre och hon har knappt kunna vara med på något kalas senaste tiden. Vi saknade dig, i alla fall jag och Ellie! 😉

Hade ju skett ett mord i orten där min familj bor så det pratade vi om en del på kalaset, är ju overkligt och oundvikligt att inte prata om liksom. 

xoxo linda