Gårdagen

Hejsan!

I fredags va jag och barnen hos pappa och fick god mat. Hade inte hälsat på sen i måndags så hade sett fram emot detta men Ellie var övertrött precis hela dagen så det var inte roligt. Jag har heller inget tålamod precis så jag var irriterad. Jocke slutade 2 och då kom han och så åkte vi till stan för att storhandla. Även där var hon bökig 80% av tiden. Sen somnade hon däremot gott i bilen hem efter kvällsmat på McDonalds.  

Igår åkte vi till Js pappas jobb som hade lite "öppet hus/barnens dag". Ellie hoppade hoppborg och åt korv efter sen fick vi åka hem för hon, J och bonuspojken skulle åka iväg och kolla på bonusdottern som hade fotbollscup. Jag stannade hemma med Alex, han sov hela tiden dom var iväg så jag passade på att läsa allt som jag tror jag skulle ha läst till veckan som kommer, i skolan alltså. 

Har lättare att lära när jag lyssnar och kan anteckna så det var segt att läsa. I slutet av alla kapitel finns det studeringsfrågor som jag ska göra men det hann jag inte igår så det får bli imom efter skolan. Går bara förmiddag då tänkte jag. 


Runt halv 5 åkte jag och Alex till min mormor medan Ellie följde med J till hans föräldrar. Jag har fått ont i mitt bäcken och typ allt runtomkring så jag klarar inte riktigt av båda barnen själv då jag ofta har svårt att gå och bära, gör konstant ont. Så jag tog bara med mig lilleman. Och så som hon var under fredagen ville jag inte ha igen så det fick bli så, men det gör inget för hon var nöjd. Var hos mormor till nästan 22 innan jag åkte hem. 

Just nu så sitter jag i sängen med en sovande Alex.

Barnen har badat och vi vuxna ha duschat så alla är rena och fräscha inför den nya veckan! 


Om ungefär en timme lämnar jag alla hemma för att hämta hem My, mamma och Robin från flyget. Dom har varit på Kreta i en vecka nu så det ska bli kul. 

xoxo linda