Slut på PIVA

Det märks på statistiken att jag uppdaterar väldigt dåligt här. Igår var mitt sista pass på praktiken på PIVA, och det var även den sista praktikdagen någonsin i min utbildning. Det har varit långa dagar, vaknar 05 och lägger mig 20 ihop med Ellie. Det blev bara tidiga kvällar och när jag slutade så var jag med barnen dom få timmarna som var kvar på dagen. Alltså har jag inte hunnit skriva här men nu blir det förhoppningsvis bättre. 

Praktiken har gått bra och varit lärorik men det är inget jag vill jobba med. Inte nu och inte så länge barnen är små, förlorar för mycket tid med dom om jag skulle jobba där. Har jobbat med mitt gymnasiearbete och är typ färdig. Skickat in för feedback och fick godkänt men vill ändå komplettera lite. Men det känns ju bra att veta, då slipper jag fokusera på den nu när andra kurser startar på måndag. Ska jobba en del nätter i oktober så planen är att plugga samtidigt, hoppas det blir lika bra i praktiken som det känns i teorin. 

Idag har vi varit ute lite för det kom en kille och köpte vår garderob. Den har stått i gargaet sen vi flyttade in i huset då den inte får plats inne, till sist landade vi i att den måste säljas istället och efter några månader (la ut annons innan sommaren) så blev vi av med den. Fick eftet det finbesök av grannens katt som heter Elvis.

Igår åkte jag och Ellie till min mormor med min mamma. Min morbror var där med. Verkar som han ska opereras, antagligen innan året är slut. Snart 1 år sen allt började, lucia var den jobbigaste dagen och det är den dagen jag slutar skolan. Orkar inte gå igenom allt det en gång till så vi hoppas att allt går bra. En tuff period för hela släkten. 








xoxo linda