Skön kväll

Spenderade eftermiddagen hos svärföräldrarna ute på altanen. Lyckades bränna mig och det blir fulare för varje timme. Trodde inte den tog så bra så det var en miss av mig. Barnen klarade sig i alla fall. Hade så härligt där ute! 

Nu ikväll har vi gått igenom trädgården med Js pappa, han hat koll på dom flesta växterna i och med sitt jobb. Jag ville veta vad som var värt att behålla osv i ett av landen så det kollade vi igenom, och så har vi en jasminbuske (stavningen på det?) som vi ska flytta men det blir först till hösten. Har lite projekt på gång nu, små men ändå stora för oss. 
-staketet ska upp (måste köpa jordankare och stolpar nu för sektionerna har vi)
-måla om lekstugan (måste göra förarbete och köpa färg)
-måla om altanen (även här måste vi göra förarbete och köpa färg)
Hoppas vi får gjort detta, har även lite kvar på gräset som ska rensas men det är klar i veckan. Vi måste byta 2 bjälkar och 1 regel samt taket på altantaket men det får vi se när vi tar, vi målar först ändå. Det är såna projekt jag kan hjälpa till med (kräver inte direkt muskler) så det kan vi ju roa oss med om kvällarna när barnen ändå sover. Så roligt! Har haft litet planteringsprojekt med som jag hoppas går vägen, är nämligen första gången jag planterar.

Har suttit på altanen och läst ute ikväll, så härligt med solen som lyser svagt och det fortfarande är varmt. Ett glas vin på det med.
Boken lånar jag av My, kommit in i den bra så är förhoppningsvis klar med den snart. Hoppas på att kunna läsa i alla fall ett par böcker i sommar, och lösa korsord. 

xoxo linda