Cykelfest

I lördags var det cykelfest här och det var första gången för mig och Jocke. Vi skulle samlas allihopa vid 15:45 i en lokal där vi skulle få veta vart vi skulle. Fördrink blev det med. 

Förrätten blev hos en gammal kollega och hon håller även i alla klädpartyn jag gått på och i det andra paret som var med där jobbade frun på ICA så henne kände man till också. Vi fick mojito som fördrink och jordärtskockssoppa med chiliräkor och bröd att äta. Väldigt god så den ska jag prova hemma en gång.
Till varmrätt hamnade vi hos ännu en gammal kollega och det andra paret som var med där var frun Ellies dagisfröken. Vi fick gulaschgryta, även den väldigt god. Hade riktigt kul på båda ställen och det blev rätt avslappnat med och mer bekvämt när man kände dom. 
Men sen skulle vi då ha efterrätten, det blev vanilj panacotta med bär. Vi skulle få hem 2 par (man gör detta parvis) och när sista paret kliver innanför dörren visade det sig att dom är bästa vänner med varandra och träffas flera gånger i veckan. Väldigt tråkigt för mig och Jocke som mest bara satt och lyssnade. 22:30 skulle vi vara tillbaka i lokalen och där var det fest. 23:10 tror jag klockan var när vi cyklade hem, det var inte speciellt kul där och besöket hos oss drog ner vår energi.
Blev pizza hemma och sen sängen. Vaknade upp utan barn då dom var hos Js föräldrar och sen skulle jag jobba vid 12.

xoxo linda