ny vecka

Igår kom barnen hem igen, varit hattigt nu när jag varit iväg osv men nu har det i stort sett återgått till det normala. 

- I lördags hade Ellie fotbollscup och hon va så duktig! Tyvärr var det bara förluster men sista matchen va dom duktiga allihopa jämfört med dom föregående. Hon va frustrerad och tårarna kom, men efter närhet och prat gick hon ut på planen igen, och det är tufft av henne. Hon va nog bäst i första matcherna men dom blir ju såklart trötta av att ha flera. Mamma kom och tittade hon med så det var trevligt. 

- I söndags hade jag Alex någon timme för Jocke skulle iväg. Jag körde Ellie till en kompis och sen drog jag och Alex till en annan så han kunde leka med. Efter lunch åkte han hem till Jocke igen och jag mötte upp mamma i stan. Vi skulle lösa sim-kort till E och jag ville byta bredband för jag tycker det är för dyrt.  Hem en vända efter det och sen åkte jag till mormor för mamma skulle dit. Va där till 21 sen drog jag äntligen till gymmet. Bara varit där 1 gång pga Sweden Rock och förkylning så körde relativt lätt, ryggen gav upp lite så fick avsluta ett par övningar tidigare. 


- Igår kom som sagt barnen. Drog till ICA för att hämta paket och barnen ville köpa i såna där små automater. Hem och fixa lite sen i säng. 

- Hämta barnen och sen till ICA för ännu ett paket. Där blev det värsta mötesplatsen så tog ett bra tag innan vi kom hem men det var riktigt trevligt. Väl hemma gjorde jag kvällsmat och medan barnen åt skulle jag då ge mig på mitt nya bredband. 
Först har jag fått hem 2 routrar, ska bara ha en. Hoppas inte på extra avgift där. Sen när jag kopplat in skiten och tror att allt är bra så ska jag tydligen ansluta till Wexnet också. Detta är då ännu en avgift varje månad, som pojken på Telia inte berättade om. Går in på hemsidan men löser inte hur man får pris på bara nätverket, man kan ta ett paket men då måste det gå ihop med en operatör men jag har ju redan skaffat router och avtal med Telia. Så inte ens det kunde jag lösa hemifrån. Blir att ringa Wexnet imon och se, vill veta pris för blir det lika högt ihop så kan jag ju lika gärna behålla det jag har. Byter från mobilt på 550 till fiber på 330 typ. Bra skillnad. Men vad kostar det sen ihop med Wexnet? Så förbannat tråkigt och inget jag räknat med så det sabbade mitt humör. 

Håller på med avsnitt 1 av Bridgerton säsong 3 just nu!

xoxo linda